søndag den 26. august 2012

Krakelerede krukker og havtasker...

Jeg kan simpelthen ikke. Vælge... der var så mange lækkerier for øjnene. Masser af inspiration. Lige som jeg vidste der ville være. Så når jeg nu ikke kan vælge kommer her nogle "smagsprøver"...



Idag var der "åbne døre" hos forskellige kunstnere her i midt-vest. Der var mange forskellige at vælge mellem, men tiden er ikke altid som man gerne vil, så jeg skulle kun et sted.   Hér var valget til gengæld ret nemt at træffe.




Jeg skulle - som i virkelig skulle - selvfølgelig ud og se, hvad Merete havde lavet siden vinterkurset sluttede. Som jeg har skrevet før er det bare det lækreste galleri; en gammel lade som er lavet til galleri - eller arbejdende værksted, som hun kalder det. Uanset benævnelse er det bare et rigtig skønt sted at komme.




Der er så mange ting at kigge på. Nyde, suge til sig. Detaljer i omgivelserne såvel om i billederne Jeg elsker humoren og den skæve tankegang der også findes i hendes malerier. OG så Merete bare sød og dygtig - og en hel masse mere, som det kan være svært at skulle sammenfatte med få ord.




Måske kan jeg gøre det bedst ved at sige at jeg var glad udenpå og indeni da jeg kørte derfra. At det var lige hvad jeg trængte til. Som jeg sagde til familien inden jeg kørte hjemmefra; "jeg kører ud og får et skud maling i årerne"...

Og det var lige, hvad jeg gjorde...Som det måske er til at regne ud kan jeg sende en varm anbefaling i forhold til at besøge "Galleri Nordenkær" - måske det osse hjælper på DIT humør :-) (uanset om du trænger eller ej)

Må ugen blive ligeså farverig - Anne-Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar