fredag den 14. september 2012

Inspireret af garn...

Dagen igår blev brugt i dejligt selskab. Sammen med min søde kusine som jeg ikke ser så tit - og derfor glædede jeg mig ekstra meget. Louise har bloggen "Garn og gammelt" og har, så vidt jeg husker, blogget en del år efterhånden. Hun er en kreativ sjæl med bla. læder,knapper og garn.

Garn.... hun plantefarver det LÆKRESTE garn i de smukkeste farver. Og faktisk var det et af hendes seneste indlæg, med nyfarvet garn, jeg lod mig inspirere af da jeg ville have en lille gave under armen.

Samtidig forsøgte jeg at bruge sider fra ordbogen som kunne referere til hende og kæresten. På det ene billede blev det fx. ordet "pregnant" jeg gik efter, da de venter deres første barn. Små detaljer som sandsynligvis ikke ses - men jeg ved de er der og har udset mig dem for at have små "personlige" elementer med.



Jeg har længe haft en spirende lyst til at lære hæklingens kunst (og ærget mig over at jeg ikke fik tips, tricks og decideret undervisning af min dejlige og meget hæklekyndige mormor mens hun stadig levede) Har også fået lyst til at kaste mig over lidt større strikkeprojekter end fx. et cowl. Lysten får ny næring når man ser hvad der hækles og strikkes rundt om i Blogland. Og den blev bestemt ikke mindre efter at se alt det fine garn Louise senest havde plantefarvet. Vi kunne hurtigt ping-ponge os frem til forskellige ideer, heriblandt nogle pude-ideer. Måske jeg prøver snart...

Med mig retur kom en enkelt stor knap med plantefarvet stof som jeg regner med skal transformeres til Hay-inspireret pude. Jeg er sikker på det bliver fint. Og så er det hyggeligt og rart at have noget jeg ved min kusine har lavet. Disse blev ordene op til det som meget snart er weekend...

Håber alle må få en dejlig én - Anne-Mette

3 kommentarer:

  1. Ser MEGET spændende ud Anne-Mette :)

    Men hvad har den pose med brød med noget at gøre??

    Måske jeg bare ikke helt har fået den ind på lystavlen :)

    Uha, flere projekter at kaste sig over hva?

    Jeg afholder mig dog fra, at ville lære at hækle og og strikke, det er ikke lige sysler for mig - Men klart, der bliver lavet meget flot derude, men så vil jeg hellere købe det, end at lave det selv hi hi....

    Men som sagt, flot resultat og kan godt li at du lægger små ting ind, som giver mening men som måske ikke umiddelbart kan ses....

    Ha en fortsat god Lørdag :)

    Lone :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Brødet... :-) :-) Det var nu bare en ting jeg OSSE tog med under armen. Vi skulle mødes til formiddagskaffe og så var det mit bidrag :-)

      Jeg HAR strikket en smule før i tiden - men det med opskrifter volder mig lidt problemer. Nu må vi se om jeg får mod på at kaste mig ud i et eller andet...

      Slet
  2. Ok he he, kunne ikke lige pointen, men skønt hvis du kunne komme i gang med at strikke igen :)

    SvarSlet