søndag den 30. december 2012

En skyline og et stjerneskud...

Faktisk ville jeg frygtelig gerne ha "båret julen ud" idag. Meeen.... der var jo også noget andet jeg gerne ville. Og "det andet" vandt. (Fik af-julet lidt - resten venter jo nok) 

Som nævnt den anden dag længtes jeg efter lidt krea. På morgenens gåtur slog det mig at jeg kunne lave et lille nytårskort, der kunne sendes som mms med ønsket om et godt nytår til dem jeg holder af.

Da Stine så samtidig spurgte den anden dag om jeg mon kunne lokkes til en DIY til Rudolf-billedet lå det jo lige for at bytte Rudolf ud med et andet motiv.

So.... here it goes....


Billede 1: Papir af forskellig beskaffenhed findes frem

Billede 2 og 3: Papir rives i større og mindre stykker og limes på et stykke karton (jeg genbruger gerne fra en tom morgenmadsæske eller lign. God idé at veksle mellem om den hvide "rivekant" på papiret bliver synlig    samt tænke over at papiret forekommer mere end en gang.

Billede 4: Hele baggrunden er nu dækket med papir.

Billede 5: Jeg begynder at tilføje maling - arbejder en del med stencils og stempler. Sørg for at komme ud over kanterne så der også er "halve motiver"



Billede 7: Mit motiv skal være et stjerneskud henover en skyline. Jeg skitser en skyline op på en anden rest "morgenmads-pap" og skærer ud.

Billede 8 og 9: Min hjemmelavede stencil placeres på baggrunden og jeg dupper malingen på med en svamp. Først en meget lys tyrkis, bagefter et lag mørkgrå.

Samme procedurer gentages med stjerneskuddet - bare i hvid.

Billede 10: Stjerneskuddet kantes med neon-orange ligesom der tilføres lidt neonfarvede stjerner.

Billede 11: Skylinen og stjerneskuddet tegnes op med en tynd posca tush.

Billede 12: Tilføjer lidt små detaljer hist og pist.

I første omgang er billedet tilføjet tekst i Publisher og her er det færdige resultat:


Et godt og spændende nytår ønskes også I som læser med hér -
 jeg håber I fortsat har lyst at følge med i 2013.

ps; Stine, hvis du er interesseret så send mig en mail på vestergaardlarsen(a)email.dk så skal jeg sende dig originalen (som dog er uden tekst...)

6 kommentarer:

  1. Altså AnneMette, hvor er det bare flot - og dejligt at se hele processen fra start til slut. Glæder mig til at se mere fra dig i det nye år. Godt nytår. Knus Inken

    SvarSlet
  2. Anonym00.50

    Ser fantastisk ud.
    Godt nytår :o)

    SvarSlet
  3. Sikke da et dejligt nytårsbillede. Tak til dig for at dele processen, og et rigtigt godt nytår. Jeg glæder mig til at følge dig i 2013

    SvarSlet
  4. Tak for din søde kommentar på min blog, jeg ønsker også dig et rigtigt godt nytår : )
    Vi blogges ved i 2013 ; )

    SvarSlet
  5. WOW! Det er altså sådan nogle fine, fine ting, du laver! Rigtig godt nytår! Kh, Mette

    SvarSlet
  6. Hej Alle! Tusind tak for jeres søde kommentarer... Det er altid rigtig dejligt med ris og/eller ros - Liv på den anden side skærmen!! Håber I alle er kommet godt ind i det nye år og er klar til nye kreativiteter af forskellig slags... TAK fordi I læser med.

    SvarSlet