fredag den 25. januar 2013

Ekspressionistisk ynglingsdag...

Almindeligvis er fredag min ynglingsdag; weekenden ligger foran os nogen gange med dejlige planer om hyggeligt samvær eller andet. Andre gange "tom" med mulighed for bare at være....eller hvis kroppen tillader det og lysten er der; en spontant indfald i en eller anden retning....

Nåhmeeen.... Dét var så i størstedelen af året. For ti uger om året flyttes ynlingsdagen. Til torsdag. Og igår var det som bekendt torsdag og jeg glæder mig hele ugen; ti torsdage med en sød og dygtig underviser og inspirator, masser af farver, en flok skønne kvinder....What's not to like!!? Det er bestemt ikke altid jeg går derfra og er tilfreds med resultatet, men der er altid sjovt og hvert år lærer jeg nyt og udvikler mig. I aftes skulle vi snuse til en særdeles ekspressionistiske måde at male på. Farve skulle tages fra hylden;lige den man så først - ikke fortryde - ikke tænke, bare gribe ud og smække direkte på lærredet. Ikke tænke og hver gang vi havde noget vi (EVT.!!) synes så pænt ud - eller tilnærmelsesvis ditto - skulle det nedbrydes.


Hmmm... hvis DET var missionen synes jeg det lykkedes udemærket -  :-) :-) Det var faktisk sjovt at prøve at male på den måde. Ud af højtaleren drønede Nephews Hjertestarter - album. Merete havde malet en MASSE fede værker på denne måde på det seneste. Jeg har dog ret svært ved at se, hvordan jeg nogensinde skal "få bundet en krølle" på mit/mine farveværker. Så hér er de langtfra færdige - ikke engang i nærheden - men blot lidt ord og billeder fra Ynglingsdagen.

(At det så er fredag idag gør jo slet ingenting :-) - go weekend til jer alle..)

2 kommentarer:

  1. Lyder dejligt, og som en af den slags dage man kan leve højt på længe. Også sundt at blive udfordret på farver og malevaner. Iøvrigt ikke noget dårligt rum at stå i, ser det ud til.
    Iøvrigt er jeg, inspireret af dig, begyndt at overveje, om ikke jeg skulle bidrage med lidt konfirmations inspiration på min blog. Hvis nogle af dem der står med denne skønne fest i år, kunne lade sig inspirerer, ville det jo være dejligt. Der er lige som pænt mange ting, man gerne vil gøre 100% den dag.

    SvarSlet
  2. Hej Lotte. Det var virkelig en super aften... Jeg drømmer oftest i former og farver og nye ideer når jeg har været afsted! Det ér nemlig SLET IKKE noget dårligt rum at stå i kan jeg sige dig. Og Merete er både sød og dygtig!!!
    Ja, kom da endelig frem med konf.inspiration; man vil jo nemlig så gerne give sine unger en skøn dag med personlig pynt og det er fedt at kunne søge inspiration :-) :-) Ha en smuk lørdag - her skinner solen på bedste vis. Aaahh!!!

    SvarSlet