torsdag den 7. marts 2013

Patcworkfamilie og vandværker...

Hverdagshygge er fx. når Søsteren INCL. nevø og niece kigger forbi på en fridag. Ikke mindst da, når de medbringer både nybagt tærte og salat til frokosten og alt, alt for lækre fastelavnsboller. Jeg havde godt nok nævnt sidst jeg så et billede af ungernes selv-lavede boller at "næste gang vil Mosteren rigtig gerne smage" - Og Manden min var IKKE sen til at stemme i koret... Men... det var jo ikke fordi jeg lige regnede med de kom susende med en pladefuld. Uhmmm, de var lækre OG al fyld var indeni bollen :-) (Mine flyder nærmeset altid ud - tænk i dén grad at blive overhalet indenom af sin nevø i 2 kl. :-) :-) )


Søsteren havde lagt billet ind på en træklods - eller faktisk to - til et par veninder. Denne til en såkaldt "sammenbragt familie"... Den mangler bare en gang lak. Venter på jeg kan komme til at sprøjte udendørs - og indtil da har den givet lidt kulør ved stearinlysene på vores bord.

Endnu et billede er under opsejling. Ønsket var blå-grønne farver (og hér føler jeg mig jo godt hjemme...)  Desuden sort/hvide "elementer"


I aften skal der arbejdes videre på "forårsbillederne " fra sidste uge og jeg skal påbegynde årets "eksamensopgave". Hvert år får vi en opgave ved slutningen af kurset; sidste år stod der på vores plads et lille hyacintglas med en vintergæk i. "Dét er jeres eksamensopgave..." Sjovt så vidt forskellige måder vi valgte at gribe det an på - og derfor også meget forskellige resultater. (Mit billede fra sidste år kan ses under fanen "fra stafeliet" - det er billedet med de to mænd, karusellen OG udklippede vintergækker på række)

 I år trak vi et ord eller en sætning.... Mit ord var "Vandværker". Tror jeg har en idé - så nu må jeg se om jeg kan få den ned på lærredet.

6 kommentarer:

  1. Anonym12.05

    Hej . Lyder hyggeligt med et lille besøg midt på ugen. Sjovt at Benjamin er så god til at bage boller hvor fyldet er inde i bollen. Ha en go krea aften spændt på at se hvordan din eksamens opgave bliver. Knus mor

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var rigtig hyggeligt. Det var det osse nogle unger der synes :-) Jeg kom ikke lige så lagt med min eksamens-opgave, men blev færdig med et andet lille billede :-) Go weekend til jer begge... Knus

      Slet
  2. Anonym23.49

    Sikke et fantastisk besøg og de fastalavnsboller er så flotte!Super sej statement klods, hvor er den bare flot! oG dejlige farve du igen har fundet frem, skønt! Ha en fantastis weeekend, kh Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er en dygtig lille nevø :-)(aargghh, han ville næppe bryde sig om "lille" - ha ha) Det var ved at være et stykke tid siden jeg havde "malet klodser" - men et rigtig hyggeligt lille projekt. Nåhmeen... Jeg skal ind og tjekke forskellige Etsy stores ud (mens jeg sidder HÅRDT på pengepungen ;-) ) Ha du osse en skøn weekend Mette

      Slet
  3. Skønt med en sød overraskelse :-)Dejlige farverige billeder du laver :-)
    Rigtig god weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det var en rigtig sød overraskelse.... de glædede sig også hver især til at udpege, hvilke de havde lavet :-) Tak skal du ha' Nola - nogle er mere sprælske end andre - men det er nok rigtigt at de fleste er farverige... Tak fordi du kiggede ind og tog dig tid til at lægge en besked :-) :-) Håber du osse må få en dejlig weekend!

      Slet