fredag den 3. maj 2013

Glade farver på lærred og træ...

Jeg har fået farverige hænder - bla. med mine nyligt indkøbte farver, men selvfølgelig også de som i forvejen lå i skufferne. Altsååå dét med hænderne er jo bare fordi man ikke kan male uden selv at blive fedtet ind i det. Jeg kan ihvertfald ikke - og det må være en del af charmen :-)


Dét som egentlig skulle have farve  - udover hænderne - var det første af de to lærreder jeg skulle lave til min svoger og svigerinde; "der skal være glade farver, gerne grøn med - og det skal ikke ligne noget". På den ene side en nem opgave; ingen "bindinger". På den anden side rigtig svært fordi jeg jeg jo ikke kunne ane om slut-resultatet var noget for dem... 


Den anden ting var et noget mindre projekt; min søster skulle på veninde-weekend og ville gerne give en træklods og et par finér lysestager. Teksterne er nogen som har særlig betydning for de to sammen; gæt hvilken film der er er blevet set. Mere end én gang er jeg ret sikker på...(osse af mig :-) :-) Man var vel teenager i firserne :-) )

Og blomsterne....og chokoladen....??? Jamen det var bare mig, som var så heldig at blive begavet fordi jeg havde givet en hjælpende hånd under lockouten - såååe, nu tror jeg da nok vi er klar til endnu en dejlig weekend. Ha' en rigtig dejlig én!!


3 kommentarer:

  1. Åh ja Anne-Mette - bestillingsopgaver er bare ikke de letteste i verden. Uanset hvor frie hænder man får. For tænk nu, hvis ikke man rammer plet. Men jeg er sikker på du løser opgaven. Det har du jo gjort før....og jeg tror ganske sikkert, at usikkerheden ligger mest hos den, der står med penslen i hånden.
    God arbejdslyst med alle de skønne farver - du skønne blonde penselfører.
    En dejlig lun mandag er i sigte:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød :-) :-)

      Jeg tror du har ret kære Anette; i dét med at usikkerheden mest ligger hos penselføreren...jeg endte med at sige til mig selv at det jo var MINE billeder de havde bestilt fordi de kan li' det jeg laver OG at katastrofen jo heller ikke er større hvis der skulle et nyt til. Så har jeg lært noget i maleprocessen :-)

      Men faktisk fik du ret: de blev bare rigtig glade for det!! Og ved du hvad...Idag var endnu en skøn dag. ÅÅhhh, hvor ER det dejligt (og ventet) Tak for at du tog dig tid til en kommentar!!

      Slet
  2. Så dejlige farver som altid og er helt sikker på at dine spenselstrøg falder i modtagerens smag. hvem vil ikke elske at have så positiv og kreativ energi hængende på væggen. Og er jo stadigt helt vild med personlige gavepakker. Håber I får en rigtig dejlig Kr. himmelfart og håber I har nydt det helt fantastiske vejr. Kram afsted til dig!

    SvarSlet