søndag den 18. august 2013

HAY, dild, T.I.N.G, fjer - og alt det andet...

Sommeren har været SKØN!!! Det kreative har været lidt kørt ud på et sidespor... Ihvertfald de større projekter. Små ting hist og hér er det blevet til. Et smut til Silkebor og den helt igennem skønne T.I.N.G (også selvom min svoger ikke heeelt kunne forstå "what the fuss was all about" :-)


 Ligemeget....jeg kunne ha' gået der i evigheder; lækre sager, fede mønstre - masser af inspiration og "man kunne måske......" Det blev til lidt lækkert papir og en spirrograph fra HAY (blev vældig nysgerrig efter at få en da jeg for noget tid siden så en hos Nanette) Rejsegilde hos selv samme svoger (og svigerinde) og naturligvis skulle der en krans til. Masser af gode sager i naturen - som så kom til at bestemme farverne. Bynke, rejnfan og rønnebær. Andre lækre farver - og mere inspiration sørgede en af mine søde naboer for.


Hendes dild var væltet og hun tænkte jeg ville synes om dem, og bragte mig en buket i forskellige størrelser!! OM???!! Jeg tog en mængde billeder og ønskede SÅ meget at jeg var skarpere til det fototekniske. Hold op, hvor var de flotte altså!! Et andet lille projekt var lidt sten-tegning på hjembragte sten fra Vesterhavet. Ikke stor kunst - nope - men bestemt et hyggeligt lille krea-projekt.


Nye indsamlede grejer til tryk på min Gelli Plate. Har en veninde aftale på tirsdag med et par Gelli Plates og en stribe farver og glæder mig til at udforske nye trykke redskaber ( kan se at billedet ikke er fyldestgørende - er bange for der er stoppet flere ting i skabet end disse....) 


 Mad skulle vi jo osse ha'. Altså.... Muligvis skulle vi ha' spist en smule mindre af det knap-så-sunde men.... Ihvertfald blev det en aften til grillede hindbærsnitter på eftervarmen (i selskab med et par brankede frankfurtere) Uuhhmmm de var gode! Og øøhhh..apropos flere redskaber stoppet ind i det allerede GODT fyldte skab; "Nogen" er begyndt - i det små - at gøre klar til mit kommende værksted. Jeg glæder mig. HELT Vildt!!! Osse selvom jeg godt ved jeg skal være tålmodig. Og det er jeg.... Eller prøver... Hårdt....


Og nu der VAR gang i projekt-værksted hjalp Bukkebruserne med osse at vælte skorstenen. HURRA for unger der ikke er kede af at gi' en hånd med når man spø'r. Pænt.... Og jeg spurgte pænt. Meget pænt; "jeg kunne rigtig godt tænke mig sådan og sådan, rustikt, lavet af palle-træ.... Kan I tegne - og bygge"?? Og ja de kunne - og gjorde!! Så nu står den der og skal lige have en gang maling. Og skulle den mod forventning falde helt ved siden af hvor den er tiltænkt - så bliver der helt sikkert plads i....værkstedet.... ha ha...


Slutteligt blev det til et krus. Et helt særligt ét. Til en helt særlig ung mand. En kammerat som er kommet her siden han var HELT lille. Som vi har fulgt i stort og småt og som idag skulle tage hul på efterskolelivet. Dét kræver en lille hilsen med. Jeg så koppen hér og tænkte at dén ville være super med en el-kedel, pulver til kakao, mini marshmallows og en pakke kiks. Så håber jeg HAN bliver lige så glad for efterskolelivet som vores Største og Mellemste Bukkebruse. Sidstnævnte er siden i torsdags tilbage til skoleliv og udfordringer på Staby Efterskole. Og stornyder det! For hjemmelivet betyder dét at vi nu er helt og aldeles tilbage til hverdagen - forhåbentlig også for mit kreative liv og ikke mindst bloggen. Good to be back...


6 kommentarer:

  1. Det lyder virkelig som en dejlig sommer!
    Og tja. Af og til må det kreative jo lige vige for andre ting. Det kan også være helt skønt at holde sådan en pause, så man kan eksplodere i idérigdom efterfølgende :).
    Det lyder spændende med den der Gelli Plate! Det glæder jeg mig til at se mere til.
    Og sikken fin gave til efterskoledrengen :)!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sådan må det være.... lidt pause... I mellemtiden er der så dukket ideer op og fragmenter af ideer - og jeg har lidt svært ved at få begyndt på det hele. Overvældet. lidt... kender du mon det??

      Slet
  2. Jamen altså, hvor ser det hyggeligt, kreativt og summende ud, som altid:-)Fedt HAY har lavet sådan et sæt, købt for noget tid siden et priginalt fra 70'erne på Ebay (til overpris!)Hvor er dine dild fotos flotte, det er jo lige til lykønsknings kort! Er også super spændt på dit værksted og den hylde er SÅ fed - Jeres bukkebruser er godt nok ihærdige og super kreative, men æblet falder jo nok ikke langt fra stammen:-) Super flot krus, virkelig en god gaveidé - Og havde håbet på mere Gelli Plate, det ser virkeligt så sjovt og fedt ud, når du ar været igang. Tusind tak for deling af jeres sommer, håber sensommeren også blir dejlig og oplevelsesrig:-) Kram Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha... eller det skal jeg selvfølgelig ikke grine af at du sådan har betalt overpris. Hvis man MÅ have så kommer man nogen gange til at betale liiidt mere :-) Vi får nogle lange egeplanker til stuen som hylder og jeg synes reolen her kunne være et godt (rustikt) modspil - dejligt at have unger der kan og ikke mindst vil hjælpe deres mor med at opfylde de små drømme. TAK for dine ord Mette!!

      Slet
  3. Kunne ikke lade være med at grine da du skrev om din svoger - det var præcis sådan Anders havde det, da jeg fandt en stofbutik på vores ferie...
    Hvor bliver det alstå fedt med dit værksted, kan godt forstå din utålmodighed. Jeg bliver så rørt når du fortæller om hvordan dine drenge hjælper til, det er virkelig gode kvaliteter og værdier du har opdraget dem med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror man selv skal være ramt af den der "nørde-bug" for at det helt giver mening - ha ha ha. Hvor er du sød Anita; man håber jo altid at man har hjulpet sine unger godt på vej.... og jeg tænker de nok skal klare sig. jeg bliver både glad og stolt over at de bare lige kunne bygge dét jeg ønskede mig :-) :-)

      Slet