onsdag den 19. marts 2014

Nyt og gammelt der klæder hinanden...

Sidste år måtte min svigermor flytte i en beskyttet bolig. Hun blev SÅ glad for det og "føler sig som blommen i et æg". Virkelig dejligt!! da det ikke var (og sikkert sjældent er) nogen nem beslutning. Det betød at hendes hus skulle sælges og der skulle ryddes op i sagerne, da hun jo langt fra kan have alt i sin nye bolig. Vi fik flere rigtig fine ting hjem til os, og jeg er SÅ glad for tingene og ikke mindst dét at vi har kunnet sige hende tak efterfølgende. Og vis hende at vi bruger det. Og sætter stor pris på det!


Bla. dette smukke stel. Johnny var lidt i tvivl "om det var noget" - men jeg synes det er super, super fint. Og der er Alt. A.L.T. Kaffe og spise-stel til til 12. Fade og skåle i forskellige størrelser, sukkerskål samt kaffe - og flødekande.

Frem af gemmerne kom ligeledes sølvtøjet, som har været min farmors; Jeg fik det sidste år af min farbror, og er rigtig glad for at han tænkte på mig. Dels synes jeg det er rigtig pænt (er der nogen der kender mærket?) og dels er det en stor glæde at dække et smukt bord - som samtidig har stor affektionsværdi.


Men jeg manglede nogle pæne vandglas. Inspireret af en mine nære veninder gik jeg på jagt efter et farvet som ville stå godt til farverne på tallerkenen. Meget gerne et grønt. Hér kom Iittala mig til hjælp da der kom nogle nye farver; "skovgrøn" hedder farven jeg valgte. Jeg synes simpelthen det ser SÅ smukt ud med det gamle service, sølvbestikket og de enkle (skov)grønne Kartio vandglas. To Kastehelmi stager i samme skovgrønne farve røg med i kurven og jeg synes det hele klæder hinanden rigtig flot.

1 kommentar:

  1. Anonym21.43

    Hej Du dækker altid så fine borde og dejligt at du sætter pris på gamle ting. Det er rigtig flot når det bliver sat sammen med noget nyt. Knus mor

    SvarSlet