mandag den 12. november 2012

Krakeleret måne og en enkelt "maleklat"


Dåbsbilledet jeg var undervejs med til min svigerinde er nu færdigt og blev afleveret i fredags. Min niece og hendes mand  holdt barnedåb igår, så det var selvfølgelig heller ikke mange dage for tidligt. Nogle gange "er timerne bare ikke helt ens (læs; mine) egne" frit at disponere over; så vi havde aftalt at et gavekort måtte være stand-in, hvis ikke jeg nåede det. Ønsket lød på "en børnesang med /om køer, grønt og blåt, et billede af det lille dåbsbarn og div. "data". Derudover var der fri fantasi...

Tror jeg har skrevet det før; men jeg holder rigtig meget af dén del af processen også. Der, hvor jeg går og får ideer og nærmer mig en løs plan. Nogen arbejder meget intuitivt, jeg arbejder ofte efter en "plan". Nogle gange en temmelig løs plan med blot få ting på plads. Andre gange er der lavet flere skitser. Vendt, drejet, forkastet, skitset videre.... Det kan vise sig at planen ikke holder. Som i; overhovedet ikke holder. Eller det kan være at jeg ved lige præcis, hvilken vej jeg ønsker at gå - og går den. Jeg har i flere år synes at det var en "forkert" måde at gøre det på. Men hvorfor egentlig?! Min søde vinter-male-lærer har heldigvis givet mig troen på at den ene måde er ligeså rigtig som den anden eller tredje. Så jeg maler videre. På min egen måde.

4 kommentarer:

  1. Dåbsbilleder!!!
    Aha - jeg er ikke den eneste.
    Mine er dog meget anderledes og jeg har ikke lavet dem længe.
    Skønt og dejligt billede, som de kun kan bli' glade for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette :-) De blev heldigvis rigtig glade for det!! Kan huske du har fortalt om dine dåbsbilleder før - viser du ikke frem en dag?!

      Slet
  2. Det gør jeg nok. Havde bare lige glemt dem, indtil jeg så dine.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ved jeg vil kigge med :-)

      Slet